Рушання під гірку. Уроки водіння.

Водіям часто доводиться виконувати такий маневр, як початок руху під гірку. Полягає в тому, щоб автомобіль не покотився назад. Для початківців водите лей цей маневр – один з найскладніших, але насправді нічого страшного в ньому немає – головна увага і скоординованість дій.

Буває, що необхідність почати рух під гору виникає на перехрестях в місцях парковок і ін. В токой ситуації у водія є два варіанти дій.

– У тих місцях, де гірка є досить крутий (великий кут нахилу), а стояв поряд знаходиться дуже близько, виконується наступний ряд дій:

1. Натиснути педаль газу (зусилля Долино бать середнім)

2. Плавно відпускати педаль зчеплення, поки автомобіль не почне «підсаджуватися».

3. Трохи звелічіть подачу палива і повільно відпускати педаль зчеплення, після чого зняти автомобіль з стоячного гальма.

– На невеликих підйомах і спусках доцільніше «ловити» автомобіль за допомогою педалі зчеплення. Здійснюється це таким чином.

Початкове положення – автомобіль стоїть під гірку з працюючим двигуном, включена перша передача, повністю вичавлені педаль зчеплення, і машина утримується від скочування назад за допомогою педалі гальма.

1. Зніміть ногу з педалі гальма і перенесіть її на педаль «газу», причому виконати це необхідно швидко. Саме в цей момент допускається невеликий відкат автомобіля назад, більш того – він обов’язково відбудеться. Якщо ви все зробите правильно, то відкат буде зовсім незначним – в межах 20-30 см.

2. Відразу після цього потрібно правильно відпустити педаль зчеплення, щоб цей відкат вчасно припинився, інакше кажучи, вам необхідно «зловити» машину за допомогою педалі зчеплення. Відпускайте педаль плавно і не до кінця. В іншому випадку автомобіль просто затихне.

3. Одночасно повільно збільшуйте подачу палива – і автомобіль, відкотившись трохи назад, почне рух вперед.

Характерні помилки, яких припускаються новачками під час уроку водіння при виконанні маневру «початок руху під гірку».

  • Перша помилка психологічного характеру. Початківець водій вважає цей маневр жахливо складним, не впевнений в собі і боїться його виконувати. Зрозуміло, що такому психоемоційному стані ні про якого успіху не відбудеться: машина або покотиться назад, або затихне. Майте на увазі: цей маневр не складніше інших, якщо навчитися натискати педалі правильно.
  • Водій занадто повільно переносить ногу з педалі гальма на педаль «газу» – в результаті – занадто великий відкат назад. У більшості випадків це можна виправити (хоча і небажано), але ситуація ускладнюється тим, що недосвідчений водій починає панікувати, зокрема – різко кидає зчеплення, в результаті чого автомобіль глухне. Правда, в результаті таких дій відкат назад припиняється, оскільки машина знаходиться на передачу. Тому ніколи не панікуйте, а просто прискорте перенесення ноги з педалі гальма на педаль «газу» і, відпустивши на необхідну відстань педаль зчеплення, збільште подачу палива.
  • Водій не вміє визначити відстань, на яке потрібно відпустити педаль зчеплення. В результаті машина або починає відкочуватися назад на занадто велику відстань (що загрожує зіткненням з перебувають позаду транспортним засобом), або глухне. Для усунення помилки необхідно навчитися як слід «відчувати» свій автомобіль. У більшості випадків проблема вирішується після декількох треніровок.Водітель занадто різко кидає педалі зчеплення. Врахуйте, що навіть якщо ви правильно визначите відстань, на яке потрібно відпустити педаль зчеплення, але зробите це занадто різко – машина, швидше за все, затихне, а якщо і поїде, то різко зірвавшись з місця, що небезпечно і неправильно. Відпускати педаль на необхідну відстань слід швидко, але плавно – це нескладну науку ви освоїте вже після декількох тренувань.
  • Водій, відпускає педаль зчеплення плавно і на потрібну відстань, але забуває одночасно з цим збільшити подачу палива. Інакше кажучи, ногу з педалі гальма на педаль «газу» він переніс своєчасно, але ось натиснути педаль «газу» забув. В результаті такої помилки машина глухне.
  • Іноді водії скоюють прямо протилежну помилку – вони занадто сильно натискають педаль «газу», в результаті чого автомобіль голосно «реве» і занадто різко «зривається» з місця (якщо педаль зчеплення була відпущена правильно), стоїть на місці або відкочується назад (якщо педаль зчеплення відпущена не до кінця). Тут також присутній психологічний фактор: автомобіліст сильно натискає педаль «газу», оскільки у нього в підсвідомості саме ця педаль асоціюється з початком руху, хоча насправді досить ще трохи відпустити педаль зчеплення – і машина поїде. Часткове відпускання педалі зчеплення при одночасному сильному натисненні педалі «газу» протягом довгого часу (тобто коли машина при повному обсязі вичавленої педалі зчеплення голосно «реве» і не рухається з місця, або їде дуже повільно) – один з вірних способів швидко вивести зчеплення з ладу.Уроки водіння в Києві – Приватний автоінструктор Володимир