Уроки водіння автомат.
Уроки водіння автомобіля можуть припасти на зимовий період часу. Не дивлячись на це, необхідно враховувати всі особливості роботи і управління автомобілем з автоматом. Можливо, на перших етапах навчання, новачкам буде потрібна допомога інструктора, щоб розібратися у всіх тонкощах навчання водінню на АКПП. Перш за все, кожному водієві слід пам’ятати, що будь-який автомобіль потребує правильної підготовки до зниження температури повітря і сезонних змін. Отже, перше, на що інструктор з водіння порадить звернути увагу з точки зору безпеки:
- «перевзути» автомобіль в зимову гуму, перевірити тиск в шинах;
- оглянути справність світлових приладів, гальм;
- очистити дзеркала, бічні стекла, номерні знаки, фари;
- переконайтеся, що моторне мастило і склоочисник відповідають погодним умовам.
Особливості експлуатації «автоматів».
При ранковому запуску двигуна рекомендую утримувати ключ запалювання в положенні “Старт” буквально декілька секунд, в іншому випадку є можливість спалити стартер. Коли двигун не запускається, глухне, потрібно почекати 1-2 хвилини і тільки потім запускати.
Після запуску двигуна, йому необхідно прогрітися на холостих обертах приблизно до 40 градусів, для того, щоб прогрілося масло й охолоджувальна рідина.
Перед початком руху, «автомат» треба буде розігріти. Згадаймо, що масло в КПП нагрівається на багато довше, ніж у двигуні. Наприклад, при температурі понижувальної рідини 50 градусів, коробка тільки починає нагріватися. Щоб прискорити підвищення температури в АКПП, можна встановити селектор в режим D і постояти на місці близько 5 хв, натискаючи педаль гальма. Після цього селектор треба перевести на R і почекати ще 10 секунд. Спочатку 15-20 хвилин після стартового руху дотримуйтесь спокійної їзди, щоб КПП остаточно нагрілася до робочої температури. Але рекомендація ця підходить не для всіх авто і краще ознайомитись з інструкцією даного автомобіля. Більш правильним рішенням буде проїхати 3-5 кілометри на невеликій швидкості (до 50 км / год). Протягом 10 хвилин прогріється АКПП, а також гідросистема і ходова частина автомобіля.
Категорично заборонено перемикати важіль з “P” або “N” на будь-який інший і включати “P” під час руху, коли педаль газу натиснута, а перед перемиканням в положення “Р” переконайтеся, що автомобіль повністю зупинений.
Здійснюючи поворот на слизькій дорозі, обов’язково заздалегідь знизити швидкість перед маневром, щоб уникнути занесення автомобіля.
У холодний період контроль над автомобілем легко втратити при різких змінах у швидкостях, особливо входячи в поворот. Не рекомендується на автоматі пробуксовування тривалістю 30-60 сек. Різкий газ з місця може закінчитися виходом з ладу коробки передач.
Не рекомендується буксирувати автомат на далекі відстані при високій швидкості. Існує правило не більше 50 км / год й не далі ніж 50 км на нейтральній передачі з мотором, що працює. Тобто, Ви можете перетнути весь Київ і доїхати до СТО, або будинку. Якщо порушувати дані обмеження, то коробка передач перегрівається і це веде до поломки.
Прогрев коробки автомат.