Нововведення обмеження швидкості водіння автомобіля до 50 км / год

Внесено нові поправки КМУ від 10 листопада про зміни в правилах дорожнього руху. А саме, з 1 січня 2018 року в Україні набуде чинності норма обмеження швидкості водіння автомобіля до 50 км / год в населених пунктах. Максимальна швидкість їзди буде знижена з 60 км / год до 50 км / год. До цього часу відповідні служби повинні поміняти обмежувальні знаки, а ми, водії, потихеньку звикнути до нових правил.

Виникає запитання­­ –  чи покращиться ситуація водіння в Києві з обмеженням 50 км / год і чому така швидкість? Твердження, що обмеження швидкості 50 км / год діють в Європі, приймати серйозно не варто. Наша культура водіння, дотримання ПДР  мають мало спільного з реаліями європейських доріг. Однак, не варто забувати, що закони фізики діють при водінні автомобіля всюди однаково.

У чому полягає сенс обмеження швидкості водіння автомобіля в населених пунктах? Такі ліміти встановлюються в першу чергу, виходячи з турботи про пішоходів. Переглянувши статистику, саме 80% дорожньо-транспортних пригод, відбувається з пішоходами в містах. Чверть, з яких трапляється на пішохідних переходах. Наприклад, ситуація в місті Харків, де позашляховик збив шістьох людей. Дуже шкода констатувати трагічний факт, який супроводжував зміни ПДР. Також при переході людини в недозволеному місці, де водій найменше очікує появу небезпеки.

Я припускаю, що, вносячи зміни в закон, чиновники розраховують як мінімум на три позитивних моменти. Коли водій рухається на авто з мінімальною швидкістю, йому легше завчасно оцінити дорожню ситуацію. Так само і пішоходу вчасно побачити автомобіль. Навіть, якщо водій із запізненням помітить людину, шлях гальмування буде коротшим. Отже, менша ймовірність, що авто зіткнеться з пішоходом.

Даючи оцінку і коментуючи нововведення водіння автомобіля з мінімальною швидкістю, експерти посилаються на рекомендації Всесвітньої організації охорони здоров’я. Співробітники якої стверджують, що відсоток виживання пішоходів при наїзді безпосередньо залежить від швидкості руху автомобіля.

Як правило, водій завжди контролює ситуацію на дорозі, але бувають і виключення, коли не вистачає часу уникнути наїзду. І тут варто розглянути показник довжини зупинкового шляху, при водінні автомобіля на різних швидкостях. Нагадую, на відміну від гальмівного шляху, зупинний безпосередньо залежить від спрацьовування гальмівної системи машини, миттєвої реакції водія.

Особливо пильним треба бути водіям та учням, коли навчання відбувається в темний час доби на вулиці і об’єкти можуть виявитися за межами променів фар, а також значно ближче, ніж довжина гальмівного шляху. Дотримуючись мінімальної швидкості водіння автомобіля, буде більше ймовірності вберегти водія та пішохода від зіткнення.

Малюнок №1 Зона видимості пішохода.

Зменшення швидкості водіння автомобіля на 10 км / год в населених пунктах, здавалося б, незначне, але все ж повернуся до законів фізики. Візьмемо: легковий автомобіль з середньостатистичними літніми шинами на швидкості скорочує зупинний шлях з 45-ти до 35-ти метрів. У багатьох міських дорожньо-транспортних пригодах не вистачає цих злощасних 10 метрів, щоб уникнути наїзду.

Малюнок №2 Гальмівний шлях автомобіля на різній швидкості в метрах.

Резюмуючи, хотілося б сподіватися, що відсутність фото-відео фіксації в Україні, не буде заохочувати водіїв до порушень правил дорожнього руху.